Reedycja płyty “Młynarski w Ateneum. Recital 86”

15 marca ukaże się reedycja płyty Wojciecha Młynarskiego “Młynarski w Ateneum. Recital 86”. Reedycja albumu, o którym tak napisał Młynarski w książeczce płyty: „Szanowni Państwo, oddając Wam do rąk tę płytę z moim recitalem nagranym w Teatrze „Ateneum” (…) pozwolę sobie w paru słowach opowiedzieć jak doszło w ogóle do nagrania tej płyty? Otóż na „Scenie 61” Teatru „Ateneum” grany był spektakl pt. „Brel”, który tłumaczyłem i współreżyserowałem. Pewnego dnia z tzw. „przyczyn losowych” trzeba było odwołać kilka spektakli z rzędu. Zaproponowałem wówczas Panu Dyrektorowi Januszowi Warmińskiemu , że damy wieczorem ogłoszenie: „W tym miejscu spektaklu pt. „Brel” z przyczyn takich to a takich dany będzie Recital W. Młynarskiego lub kasa zwraca za bilety”. Nikt do kasy nie poszedł, a dyr. Warmiński wprowadził mój recital do stałego repertuaru „Sceny 61”., aż do otwarcia „Sceny na Dole” Teatru „Ateneum”, gdzie przeniosłem się z nowym programem. (…) Mój recital współtworzy, akompaniując mi na fortepianie Tadeusz Suchocki. Kompozytor, aranżer, pianista. Postać barwna, reprezentant ginącego już kunsztu solowego akompaniamentu do piosenki kabaretowej i literackiej. Wilnianin, wykształcony pianista konserwatoryjny, ale i współzałożyciel słynnego klubu jazzowego „Melomani”. Jazzman spod znaku warszawskiej „YMCA”, o którym wspomina Tyrmand w swych pamiętnikach, ale i dyrygent Mazowsza, współpracownik Miry Zimińskiej. A przede wszystkim stary wyga kabaretowy: z J. Wasowskim i J. Abratowskim akompaniował w „Szpaku”, przez 10 lat współtworzył „Dudka”. Pan Suchocki przy klawiaturze to wyczucie stylu i wielka muzyczna kultura, to elegancja i wdzięk. Warto podkreślić, że mamy z Panem Suchockim wspólne upodobania muzyczne: lubimy stary dobry swing i bossa-novę, lubimy kiedy muzyka skrzy się poczuciem humoru tak jak w niezapomnianych kompozycjach Jerzego Wasowskiego. Szanownym Państwu życzę miłej zabawy i… Róbmy swoje!”
Nagrania recitalu dokonano 28-29 stycznia 1986 roku.
Tracklista:
1. Niedziela na głównym
2. W co się bawić
3. Po co babcię denerwować
4. Przyjdzie walec i wyrówna
5. Układanka – pucel
6. Ballada o maratonie pływackim sopot – puck
7. Diatryba
8. Tak jak malował pan Chagall
9. Mam zaśpiewać coś o cyrku
10. Jestem piłeczką ping-pongową
11. Ballada o dwóch koniach
12. Róbmy swoje
13. Przetrwamy

Komentarze