Nowa płyta kwintetu Wojtka Mazolewskiego ukaże się w grudniu

„When Angels Fall” to tytuł nowej płyty kwintetu Wojtka Mazolewskiego, który ukaże się w Mikołajki. Album będzie zawierał kompozycje Krzysztofa Komedy. Światową edycję albumu wyda brytyjska wytwórnia Whirlwind Recordings. „Przygotowując się do tej plyty czytałem nuty Komedy, książki i wspomnienia o nim – mówi Wojtek Mazolewski – spotykałem się z ludźmi którzy go znali i odwiedzałem miejsca gdzie mieszkał od Poznania do Los Angeles. Chciałem poczuć kim był i jak żył Krzysztof Komeda. To wszystko wzbogacało ten projekt o świadomość, uczucia i emocje z tym związane. Na stworzenie oryginalnego materiału WMQ w oparciu o tematy Krzysztofa Komedy poświęciłem ze swoim zespolem ostatnie 3 lata. Wielka inspiracja do tej plyty są tez filmy takich mistrzów jak Roman Polański („Rosemary’s Baby”, „Nóż w wodzie”) Jerzy Skolimowski (Bariera) polaczenie ich talentu i wrażliwości z muzyka Komedy do dziś robi wielkie wrażenie i zmusza do myślenia.” Okładkę albumu zaprojektował Rosław Szaybo, który zaprojektował także okładkę legendarnego albumu „Astigmatic” (a także British Steel Judas Priest i The Clash). Rosław zmarł w tym roku.Zespół rozpoczął już koncerty zapowiadającą album. Tej jesieni muzykę Komedy zagrają m.in. w Katowicach, Wałbrzychu, Reine (Norwegia), Szczecinie, Rzeszowie, Toruniu, Pszczynie, Londynie (Wielka Brytania), Weimarze (Niemcy) i Skierniewicach. Koncerty promujące „When Angels Fall” są częścią 23 koncertowej jesiennej trasy w 8 krajach, ktłóra promuje także poprzedni album zespołu „Polka Worldwide Deluxe Edition”. Źródło: Jazzsoul.pl

Komentarze