1 października będziemy obchodzić Dzień Polskiej Muzyki


W najbliższą sobotę, 1 października znów stacje radiowe i telewizje muzyczne będą obchodzić Dzień Polskiej Muzyki. Akcja odbędzie się po raz czwarty, a jej celem jest promowanie rodzimych artystów. Dzień Polskiej Muzyki organizowany jest od 2019 r. I obchodzony zawsze 1 października. W tym roku przypada on w sobotę. Tego dnia polska muzyka ma zdominować anteny stacji radiowych (ogólnopolskich, regionalnych i lokalnych) oraz telewizji muzycznych w naszym kraju. "Podczas Dnia Polskiej Muzyki w stacjach radiowych i telewizyjnych będzie można usłyszeć znacznie więcej polskiej muzyki niż zwykle, a w wybranych rozgłośniach przez cały dzień. Będziemy mogli także posłuchać audycji z wyjątkowymi muzycznymi gośćmi oraz koncertów polskich artystów, a także dowiedzieć się wielu ciekawostek o polskiej muzyce i rodzimym rynku muzycznym" - zapewniają organizatorzy. Kulminacyjnym punktem akcji jest symboliczna wspólna godzina z tylko polską muzyką. Między godz. 10 a 11 na antenach blisko stu stacji wspierających kampanię będzie można usłyszeć wyłącznie rodzimych artystów. W tym roku do akcji włączyli się najwięksi nadawcy radiowi: Grupa RMF (RMF FM, RMF MAXX, RMF Classic), Grupa Eurozet (Radio ZET, Antyradio, Meloradio), Grupa ZPR (Radio ESKA, ESKA ROCK, Radio SuperNova), Grupa Radiowa Agory (Radio Złote Przeboje, Radio Pogoda, Rock Radio); muzyczne stacje telewizyjne: 4FUN.TV, 4FUN DANCE, POLSAT MUSIC, ESKA TV, ESKA TV EXTRA, STARS.TV, MIXTAPE TV; regionalne rozgłośnie publicznego radia (Radio Dla Ciebie, Radio Koszalin, Radio Poznań, Radio Łódź, Radio Wrocław, Radio Kraków, Radio Lublin, Radio Rzeszów, Radio Kielce, Radio Olsztyn, Radio Opole, Radio PiK, Radio Zachód, Radio Białystok, Radio Katowice, Radio Gdańsk), radiowe stacje internetowe: RMF24, Radio 357, Radio Nowy Świat; a także wiele rozgłośni lokalnych. Organizatorzy Dnia Polskiej Muzyki informują, że w tym roku do akcji przyłączyło się ponad 35 kolejnych rozgłośni radiowych z kraju i zagranicy, a także niezależne sklepy muzyczne. Jak dodają, w akcji chodzi przede wszystkim o zachęcenie słuchaczy do tego, by jeszcze częściej słuchali polskich wykonawców. "Im więcej polskiej muzyki będziemy słuchali, tym większe możliwości rozwoju artystycznego i eksportowego stwarzamy naszym ulubionym artystom i tym silniejsza staje się pozycja polskiego rynku na arenie międzynarodowej" - przekonują pomysłodawcy Dnia Polskiej Muzyki. Źródło: Materiał prasowy

Komentarze